Sunday, November 13, 2011

Immortals Movie Review

First time aku tgk poster ni, expectation aku cter die probably cm 300 atau Clash of the Titans. Yela, lagipun cter2 tu berkisar tentang sejarah Greek kan? And producer die pon from 300 gak. Tapi lepas aku tgk mubi ni, ade gak sedikit kekecewaan dan down sbb expectation aku xsampai tahap yg dijangka kan.

Storyline
Story die agak...bagi aku, ok la. Xde awesome mane pon. Biasa je. Cter die pasal this anak demigod (hasil hubungan dewa greek & manusia), di ceritakan kisah die mcm mane seorang lelaki biasa yg mmpunyai kekuatan luar biasa bisa memimpin manusia zaman itu untuk menentang kuasa jahat dr tentera Hyperion. Sounds so cliche bukan?
Stunt
Stunt mmg violent la. No wonder it is 18+ sbb mmg sesuai pon mubi ni utk 18+. Ade several stunts yg kurang mmberi keselesaan kepada mata aku untuk melihat and enjoy the scene. Nk kata mcm mubi Saw pon, ade gak la skit2 unsur2 ngilu tu. Tapi stunt die mmg ganas tanpa ragu-ragu, siap ade yg kena potong (mmg sbb terlampau ganas kot)

Graphic effect
Kalu korang tgk 300 atau Clash of the Titans, or even Percy Jackson, korang ley nampak kehebatan CGI effect from Hollywood. Mmg realistic and cool walupun korang taw diorg bnyak main element manipulation tapi was being covered very well. Tapi dlm mubi ni, it is quite obvious the scene tu mcm suatu projek kolaj, di mana several gambar di tampal dan di manipulate.
Background langit, laut dan juga persekitaran di kampung seems like don't connect with each other. Contoh? Bile laut dan kawasan kampung di hadapkan ke arah light source dr matahari, aku boley nampak perbezaan light exposure antara kedua2 nye, walupun were being exposed at the same angle. It seems like, one is being exposed to the light of kol 3ptg, satu lagi pukul 6ptg. Something like that.
The cast
Ade gak nama besar yg dipakai dlm mubi ni tapi tak ramai. Antara nye Mickey Rourke (Iron Man II), Freida Pinto (Slumdog Millionaire), Kellan Lutz (Twilight). My favorite would be King Heraklion played by Mickey Rourke. How die interpret watak raja yg mmg tiada langsung perasaan belas kasihan di samping hnya memikirkan self interest saje, mmg menjadi. Hingga mmbuatkan aku rase, kalu raja ni show up dlm mane2 scene, pasni mesti ade sumthing wrong will happen.
He was the star of the movie, instead of the real hero (Theseus)
Other Stuff
Aku dulu dok baca gak pasal alat2 torture manusia pada zaman dahulu. Never thought it made its cameo appearance dlm mubi ni. One of it was the Brazen Bull. Meremang gak bulu roma aku bile tgk ade scene pesalah dihukum dlm keadaan cmni. Menarik gak la bile finally dpt tgk this method was put into action.
Another thing was, the headset accessories wore by the Greek Gods. Quite merepek gak la bagi aku, mcm New York Fashion Show pon ade. Hahaha.
Kesimpulan nye, aku just bagi 3.5 out 5 je. Tak berbaloi nk g tgk one more time, mcm mane aku g tgk wayang cter LOTR dulu for several times. Beli CD pon ok gak la kot. Tapi kalu nak tgk wayang for the first time, better carik another movie. Kalu xde choice, ok gak la to consider this one.

PS: Waiting for Puss in Boots movie..purrrr~

No comments:

Post a Comment

Anything to say? Do share but any provocative/flaming comment from keyboard warriors will not be entertained.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...