Thursday, December 15, 2011

Azam 2012 Aku ialah...

Walupun tinggal lagi 2 minggu before 2011 menutup tirai, ade sesetengah daripada kta da stat pikir azam tahun baru. Cam mmber cute aku sorang ni si Fia Aznam, azam nya mahu kuruih. Hehehe. Kena kuat g gym lagi beb. Ekekeke.

Bab 2012 tahun doomsday, wallahualam la. Since ape yg aku tahu, tiada siapa yg tahun exact time & date on mende tu berlaku kecuali si Dia. Tapi kalu korang google '2012', mostly akn kua banyak story pasal doomsday. Propaganda kah?

Aku? Aku masih mengekalkan azam aku like tahun sebelum2 nya. Azam aku ialah tiada azam sampai bila2. Hahaha. Untuk ape kte letak azam ni? Buat yg berjaya menunaikan azam mereka, tahniah aku ucapkan.
 Bagi aku, azam xperlu kte set setiap kali tiba new year. Kte boley set azam bila2 saja. Time nak exam, kta da set azam xnak flunk paper. Time pas raya, ada yg set azam nak diet. Ataupun yg tengah mencari jodoh, ada yg set azam nak carik bf nama Azam. Keh2.
The point is, azam boley ditentukan bila2 masa saja. Xperlu rase kewajiban nak set hanya untuk tahun baru sbb kte xkan tau future mcm mane. Tang azam realistik atau x, itu lain cter. Point yg aku nak tekan kan, xperlu kta nak rasa down atau tekanan bila azam yg kta set awal tahun tu tak tercapai. Kta ni manusia, tiada capability untuk tahu ape yg berlaku di hadapan kta.
Just tgk dari perspektif aktiviti set azam tahun baru ni sekadar suka2. Yang penting, doa, usaha dan keberkatan dr Allah s.w.t. Enjoy your life and jangan sekatkan diri sangat dengan azam tu. Kalu azam tak menjadi, life still goes on and you should be thankful to Him for still giving the chance for you to breath & see the world. =)

No comments:

Post a Comment

Anything to say? Do share but any provocative/flaming comment from keyboard warriors will not be entertained.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...